Általános üzleti feltételek

 

Általános üzleti feltételek

Általános üzleti feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek ("Feltételek") szabályozzák az Ön, mint vevő és mi, mint eladó jogait és kötelezettségeit a www.sprinkler-eshop.hu weboldalon található webáruházon keresztül kötött szerződéses kapcsolatokban.

Az Ön személyes adatainak feldolgozására vonatkozó összes információt a Személyes adatok feldolgozására vonatkozó szabályzat tartalmazza, amely itt található: A személyes adatok védelme

.

Mint bizonyára tudják, mi elsősorban távolról kommunikálunk. Ezért a Szerződésünkre az is vonatkozik, hogy olyan távközlési eszközöket használunk, amelyek lehetővé teszik, hogy megállapodásra jussunk anélkül, hogy Ön és mi egyidejűleg fizikailag jelen lennénk.

Ha a Feltételek bármely része ellentmond annak, amiben a webáruházunkban történő vásárlás során kölcsönösen megállapodtunk, akkor az adott megállapodás a jelen Feltételekkel szemben elsőbbséget élvez.

 

  1. néhány meghatározás
    1. Az Ár az Ön által az Árukért fizetendő pénzösszeg.;
    2. A szállítási ár az Ön által az Áruk kiszállításáért fizetendő összeg, beleértve az Áruk csomagolási költségét is.;
    3. A teljes ár az Ár és a Szállítási ár összege.;
    4. A HÉA az alkalmazandó jogszabályok szerinti hozzáadottérték-adó.;
    5. A webáruház az általunk a sprinkler-eshop.hu címen üzemeltetett online bolt, ahol az Áruk megvásárlására sor kerül.;
    6. A számla a hozzáadottérték-adóról szóló törvénynek megfelelően kiállított adóigazolás a teljes árról.;
    7. Mi vagyunk a Závlahári s.r.o., székhelyünk: Pozsony, Hutnícka 958/9, azonosítószám: 48293211, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság 1. kerületi Bíróság Sro osztálya által vezetett cégjegyzékbe, bejegyzési szám: 106600/B, e-mail: info@zavlahari.sk , telefonszám: +421917926020 , a továbbiakban: Eladó.;
    8. A Megrendelés az Ön visszavonhatatlan ajánlata arra, hogy szerződést kössön velünk az Áruk megvásárlására.;
    9. Az áruk mindaz, amit az E-shopban megvásárolhatsz.;
    10. A felhasználói fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi a megadott adatok tárolását, valamint a megrendelt áruk és megkötött szerződések előzményeinek tárolását.;
    11. Ön a webáruházunkban vásárló személy, akit jogilag vásárlónak nevezünk.;
    12. A Szerződés a webáruházon keresztül elküldött, megfelelően kitöltött Megrendelés alapján kötött adásvételi szerződés, amely abban a pillanatban jön létre, amikor Ön megkapja tőlünk a Megrendelés visszaigazolását..
  2. Általános rendelkezések ÉS ÚTMUTATÓK
    1. Az Áruk megvásárlása kizárólag a webáruház webes felületén keresztül lehetséges..
    2. Az Ön felelőssége, hogy az Áruk megvásárlásakor minden adatot helyesen és hitelesen adjon meg nekünk. Ezért az Ön által az Áruk megrendelésekor megadott információkat helyesnek és valósághűnek tekintjük..
  3. A szerződés megkötése
    1. A velünk kötött szerződés csak szlovák, cseh, lengyel, lengyel, magyar és német nyelven köthető..
    2. A szerződés megkötése a webáruházon keresztül, távolról történik, a távoli kommunikációs eszközök használatának költségei Önt terhelik. Ezek a költségek azonban semmilyen módon nem különböznek az Ön által az ezen eszközök használatáért fizetett alapdíjtól (azaz különösen az internet-hozzáférésért), így Önnek nem kell számolnia a Teljes árat meghaladó, általunk felszámított további költségekkel. A megrendelés elküldésével Ön beleegyezik a távoli kommunikációs eszközök használatába..
    3. Ahhoz, hogy a szerződést megköthessük, Önnek létre kell hoznia egy megrendelés-tervezetet a webáruházban. A javaslatnak a következő információkat kell tartalmaznia:
      1. Információk a megvásárolt árukról (a webáruházban a "Kosárba" gombbal jelöli meg a megvásárolni kívánt árukat).;
      2. Az árra, a szállítási díjra, az ÁFA-ra, a teljes árra és a kívánt szállítási módra vonatkozó információk; ezeket az információkat a megrendelési javaslat létrehozásakor kell megadni a webáruház felhasználói környezetében, míg az árra, a szállítási díjra, az ÁFA-ra és a teljes árra vonatkozó információk automatikusan az Ön által kiválasztott áruk és szállítási mód alapján kerülnek megadásra.;
      3. Az Ön azonosító adatai, amelyek lehetővé teszik számunkra az áruk kézbesítését, különösen az Ön neve, vezetékneve, szállítási címe, telefonszáma és e-mail címe.;
      4. olyan szerződés esetén, amelynek értelmében rendszeresen és visszatérően szállítjuk Önnek az árukat, azt is, hogy mennyi ideig szállítjuk Önnek az árukat..
    4. A Megrendelési javaslat létrehozása során a Megrendelés létrehozásáig módosíthatja és ellenőrizheti az adatokat. Az ellenőrzés után a "Megrendelés kötelező kifizetés" gomb megnyomásával a Megrendelés létrejön. Mielőtt azonban megnyomná a gombot, meg kell erősítenie, hogy elolvasta és elfogadta a jelen Általános Szerződési Feltételeket, különben nem tudja létrehozni a Megrendelést. A jelölőnégyzet a megerősítésre és a jóváhagyásra szolgál. Miután megnyomta a "Megrendelés kötelező fizetés" gombot, minden kitöltött információ közvetlenül hozzánk kerül elküldésre.
    5. Megrendelését a lehető leghamarabb visszaigazoljuk, miután azt átadtuk nekünk, a Megrendelésben megadott e-mail címére küldött üzenetben. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés és a jelen Általános Szerződési Feltételek összefoglalóját. A Megrendelés általunk történő megerősítése jelenti a Szerződés megkötését köztünk és Ön között. A Megrendelés napján hatályos Általános Szerződési Feltételek a Szerződés elválaszthatatlan részét képezik..
    6. Előfordulhat, hogy nem tudjuk visszaigazolni a megrendelését. Ezek főként olyan helyzetek, amikor az áru nem áll rendelkezésre, vagy amikor Ön több árut rendel, mint amennyit mi biztosítani tudunk. A webáruházban azonban mindig előre tájékoztatjuk Önt a maximális árumennyiségről, így ez nem okozhat meglepetést Önnek. Abban az esetben, ha bármilyen okból nem tudjuk megerősíteni a Megrendelést, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és a Megrendeléstől módosított formában küldünk Önnek egy szerződéskötési ajánlatot. A szerződés akkor jön létre, amikor Ön megerősíti ajánlatunkat.
    7. Abban az esetben, ha a webáruházban vagy a megrendelési ajánlatban nyilvánvalóan téves ár van feltüntetve, különösen technikai hiba miatt, nem vagyunk kötelesek az árut ezen az áron szállítani Önnek, még akkor sem, ha Ön visszaigazolást kapott a megrendelésről, és így a szerződés megkötésre került. Ilyen esetben azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot, és a Megrendeléstől eltérő formában új Szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot küldünk Önnek. Az új szerződés akkor jön létre, amikor Ön megerősíti az ajánlatunkat. Abban az esetben, ha Ön az ajánlatunk elküldését követő 3 napon belül sem erősíti meg ajánlatunkat, jogosultak vagyunk elállni a megkötött szerződéstől. Nyilvánvaló hibának minősül az Árban például az a helyzet, amikor az Ár nem felel meg a más eladóknál szokásos árnak, vagy amikor egy plusz számjegy hiányzik vagy hiányzik.
    8. A Szerződés megkötése esetén Ön felel a Teljes Ár megfizetéséért.
    9. Ha létrehozott egy felhasználói fiókot, akkor azon keresztül adhat le megrendelést. Azonban még ebben az esetben is köteles ellenőrizni az előre kitöltött adatok pontosságát, valódiságát és teljességét. A Megrendelés létrehozásának módja azonban ugyanaz, mint a Felhasználói fiók nélküli vásárlók esetében, de előnye, hogy nem kell ismételten kitölteni az azonosító adatokat.
    10. Bizonyos esetekben lehetővé tesszük, hogy Ön kedvezményt vehessen igénybe az Áruk megvásárlásakor. Ahhoz, hogy a kedvezményt meg lehessen adni, a Megrendelési javaslaton belül az előre megadott mezőben ki kell töltenie a kedvezmény adatait. Ha így tesz, akkor az árukat kedvezményesen bocsátjuk az Ön rendelkezésére.
  4. Felhasználói fiók
    1. Felhasználói fiókjához a webáruházban történt regisztrációja alapján férhet hozzá.
    2. A felhasználói fiók regisztrációjakor az Ön felelőssége, hogy minden adatot helyesen és valósághűen adjon meg, és frissítse azokat, ha azok megváltoznak.
    3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval biztosított. Az Ön felelőssége, hogy ezeket a hozzáférési adatokat bizalmasan kezelje, és ezeket az adatokat ne adja tovább senkinek. Abban az esetben, ha visszaélnek velük, ezért nem vállalunk felelősséget.
    4. A felhasználói fiók személyes, ezért Ön nem jogosult arra, hogy harmadik félnek engedélyezze annak használatát.
    5. Felhasználói fiókját megszüntethetjük, különösen, ha azt több mint 1 éve nem használja, vagy ha megszegi a Szerződésben foglalt kötelezettségeit.
    6. Előfordulhat, hogy a felhasználói fiók nem áll rendelkezésre éjjel-nappal, különösen a hardver- és szoftvereszközök szükséges karbantartása miatt.
  5. ár és fizetési feltételek, tulajdonjog fenntartása
    1. Az árat mindig feltüntetjük a webáruházban, a rendelési ajánlatban és természetesen a szerződésben. Abban az esetben, ha a webáruházban az árukra megadott ár és a Megrendelési javaslatban megadott ár között eltérés van, a Megrendelési javaslatban megadott árat kell alkalmazni, amely mindig megegyezik a Szerződésben szereplő árral. A szállítási árat vagy a díjmentes szállítás feltételeit szintén fel kell tüntetni a Megrendelési javaslatban.
    2. A teljes ár tartalmazza az ÁFA-t, beleértve a külön jogszabályokban előírt összes díjat.
    3. A Szerződés megkötése után és az Áruk leszállítása előtt Öntől a Teljes Ár kifizetése szükséges. A Teljes Ár kifizetése a következő módokon történhet:
      1. Banki átutalással. A fizetés teljesítéséhez szükséges információkat a Megrendelés visszaigazolásának részeként küldjük el Önnek. Banki átutalással történő fizetés esetén a teljes ár 7 napon belül esedékes.
      2. Online kártyával. Ebben az esetben a fizetés a GOPAY fizetési átjárón keresztül történik, és a fizetésre a fizetési átjáró feltételei vonatkoznak, amelyek a következő címen érhetők el: gopay.com. Online kártyás fizetés esetén a teljes ár 5 percen belül fizetendő.
      3. Ebben az esetben a fizetés az áruk leszállításakor, az áruk átadása ellenében történik. Szállításkor történő fizetés esetén a teljes árat az áru átvételekor kell megfizetni.
      4. Személyes átvételkor készpénzben. Készpénzben történő fizetésre akkor van lehetőség, ha az árut a telephelyünkön vesszük át. Személyes átvételkor történő készpénzfizetés esetén a teljes ár az áru átvételekor fizetendő.
    4. A számla elektronikus formában kerül kiállításra a teljes ár kifizetését követően, és a Megrendelésben megadott e-mail címre kerül elküldésre.
    5. Az Áruk tulajdonjoga csak a Teljes ár kifizetése és az Áruk átvétele után száll át Önre. Banki átutalással történő fizetés esetén a teljes árat a számlánkon történő jóváírással fizetjük ki, egyébként a fizetéskor fizetjük ki.
  6. az áru leszállítása, a vétel tárgya véletlen megsemmisülésének és véletlen romlásának kockázatát átadva
    1. Az árut az Ön által választott módon szállítják ki Önnek, és Ön a következő lehetőségek közül választhat:
      1. Személyes átvétel üzletünkben Zuzany Chalupovej 11, Bratislava 85107;
      2. Személyes átvétel a vállalat átvételi pontjain ( Packeta);
      3. Szállítás a DPD-n keresztül, kézbesítő cégek.
    2. Az árukat csak a Szlovák Köztársaság területén belül lehet leszállítani.
    3. Az Áruk szállítási ideje mindig a rendelkezésre állástól, valamint a választott szállítási és fizetési módtól függ. Az Áruk várható szállítási idejéről a Megrendelés visszaigazolásában értesítjük Önt. A webáruházban megadott idő csak tájékoztató jellegű, és eltérhet a tényleges szállítási időtől. Személyes átvétel esetén a telephelyünkön történő átvételről minden esetben e-mailben tájékoztatjuk Önt az áru átvételének lehetőségéről.
    4. Az Áruknak a fuvarozótól való átvételekor az Ön felelőssége, hogy ellenőrizze az Áruk csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen sérülés esetén azonnal értesítse a fuvarozót és minket. Abban az esetben, ha a csomagoláson olyan sérülések keletkeznek, amelyek manipulációra és a szállítmányba való behatolásra utalnak, az Ön nem köteles az Árut a Fuvarozótól átvenni.
    5. Ön köteles az árut a megbeszélt helyen és időben átvenni. Ha Ön nem veszi át az árukat az előző mondatban foglaltaknak megfelelően, e-mailben értesítjük Önt arról, hogy hol veheti át az árukat, beleértve az átvétel határidejét is, vagy az Ön írásbeli kérése alapján, amelyet legkésőbb 14 nappal attól a naptól számítva, amikor Önnek át kellett volna vennie az árukat, újból kiszállítjuk Önnek az árukat, és Ön vállalja, hogy az áruk újbóli kiszállításával kapcsolatos összes költséget megfizeti nekünk. Abban az esetben, ha Ön megszegi az áruk átvételére vonatkozó kötelezettségét, kivéve a jelen Feltételek 6.4. pontja szerint, ez nem eredményezi az áruk Ön részére történő átadására vonatkozó kötelezettségünk megszegését. Ugyanakkor az Áruk átvételének elmulasztása nem jelenti a köztünk és Ön között létrejött szerződés felbontását. Ha Ön nem veszi át az árukat, még akkor is, ha Ön nem veszi át az árukat egy további határidőn belül, jogosultak vagyunk elállni a szerződéstől a szerződés lényeges megszegése miatt. Ha úgy döntünk, hogy élünk ezzel a jogunkkal, a felmondás azon a napon lép hatályba, amikor a felmondást kézbesítjük Önnek. A szerződéstől való elállás nem érinti az áruk leszállításának tényleges költségeire vonatkozó kártérítési igényt, illetve az esetleges további kártérítési igényeket.
    6. Ha az Ön oldalán felmerülő okok miatt az Áruk szállítása ismételten vagy a Szerződésben foglaltaktól eltérő módon történik, az Ön kötelessége, hogy megtérítse nekünk az ilyen ismételt szállítással kapcsolatos költségeket. Az ezen költségek kifizetésére vonatkozó fizetési részleteket a Szerződésben megadott e-mail címére küldjük, és azokat az e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül kell kifizetni.
    7. Az Áruk károsodásának kockázata abban a pillanatban száll át Önre, amikor Ön átveszi az árut. Abban az esetben, ha Ön nem veszi át az árukat, a jelen feltételek 4. pontjában foglaltak kivételével, az áruk véletlen megsemmisülésének és véletlen romlásának kockázata abban az időpontban száll át Önre, amikor lehetősége volt az áruk átvételére, de Önön kívül álló okokból nem vette át azokat. Az Áruk véletlen megsemmisülésének és véletlen romlásának kockázatának átszállása azt jelenti, hogy ettől a pillanattól kezdve Ön viseli az Áruk elvesztésével, megsemmisülésével, károsodásával vagy értékcsökkenésével kapcsolatos valamennyi következményt.
    8. Ha az Áruk nem szerepelnek raktáron a webáruházban, és egy indikatív rendelkezésre állási időszakot adtunk meg, minden esetben tájékoztatni fogjuk Önt:
      1. az Áruk gyártásában bekövetkezett rendkívüli hiba, és minden esetben értesítjük Önt az új várható rendelkezésre állási időszakról vagy arról, hogy az Áruk nem szállíthatóak;
      2. a Szállítótól származó áruk szállításában bekövetkező késedelmek, és mindig értesítjük Önt az új várható szállítási időről.
    9. Abban az esetben, ha a megrendelés visszaigazolásától számított 30 napon belül sem tudjuk Önnek az árut leszállítani, bármilyen okból kifolyólag, Ön jogosult elállni a szerződéstől.
    10. Abban az esetben, ha az Áruk szokásos szállítási ideje a megrendelés visszaigazolásától számított 30 napnál hosszabb, előzetesen tájékoztatjuk Önt, különösen azáltal, hogy tájékoztatást nyújtunk Önnek a webáruházban közzétett, az Áruk rendelkezésre állásának indikatív idejéről, és külön e-mailt küldünk Önnek, amelyben arra kérjük, hogy erősítse meg, hogy tudomásul veszi az Áruk szállítási idejét. Ha Ön nem ért egyet ezzel a szállítási határidővel, joga van elállni a szerződéstől.
  7. a hibákért való felelősségből eredő jogok

                        7.1 Bevezető rendelkezés a hibákért való felelősségről

        1. Vállaljuk, hogy az árukat a kívánt minőségben, mennyiségben és hibátlanul szállítjuk Önnek.
        2. Az áru átvételekor az áru bármilyen hibájáért felelősséggel tartozunk. Nem vállalunk felelősséget a használt áruk használatból vagy elhasználódásból eredő hibáiért. Az alacsonyabb áron értékesített áruk esetében nem vállalunk felelősséget az olyan hibákért, amelyekért alacsonyabb árban állapodtak meg.
        3. Az általános jótállási idő 24 hónap. A jótállási időszak az Áruk Ön általi átvételének pillanatától kezdődik.
        4. Ha az Áruk kicserélésre kerülnek, a jótállási időszak az új Áruk Ön általi átvételének időpontjától kezdődik újra.
        5. Az Ön felelősségi jogai az Áruk hibáiért, amelyekre a jótállási időszak vonatkozik, megszűnnek, ha Ön nem gyakorolja azokat a jótállási időszakon belül. A romlandó árukra vonatkozó felelősségi jogait azonban legkésőbb a vásárlást követő napon kell gyakorolnia, különben jogai megszűnnek.

                            7.2 Garantáljuk, hogy az Áruk véletlen megsemmisülésének és véletlen romlásának veszélye a Feltételek 6.7. cikke szerinti átruházásának időpontjában az Áruk hibátlanok, különösen, hogy:

    1. rendelkezik azokkal a jellemzőkkel, amelyekről Önnel megállapodtunk, és ha nem állapodtunk meg kifejezetten, akkor azokkal, amelyeket az Áruk leírásakor közöltünk, vagy amelyek az Áruk jellegéből adódóan elvárhatók;
    2. alkalmas az általunk meghatározott célokra vagy az ilyen típusú áruk esetében szokásos célokra;
    3. megfelel az elfogadott minta minőségének vagy kivitelezésének, ha a minőséget vagy kivitelezést a minta alapján határozták meg;
    4. megfelelő mennyiségben és súlyban van;
    5. megfelel a külön jogszabályokban előírt követelményeknek;
    6. nem terhelik harmadik felek jogai.

                            7.3 A hibákért való felelősségi jog gyakorlásának feltételei (kárigények)

     

        1. Az áru átvételekor Ön köteles az árut alaposan megvizsgálni és ellenőrizni. Nyilvánvaló hiba (pl. mechanikai sérülés) esetén Ön köteles haladéktalanul reklamációt benyújtani az alábbi 7.4.1. pontban meghatározott módon. Az Áruk nyilvánvaló hibái miatt később benyújtott igényt figyelmen kívül hagyjuk, beleértve az Áruk hiányosságából eredő hibát is.
        2. Ön köteles az egyéb hibákért (rejtett hibákért) való felelősségi jogát az alábbi 7.4.1. pont szerinti módon indokolatlan késedelem nélkül gyakorolni, miután Ön felfedezte az áru hibáját, de legkésőbb a jótállási idő lejártáig.
        3. A garancia kizárólag az Áruk gyártási hibáira és a mechanikai sérülések által okozott hibákra terjed ki. Különösen nem lehet felelősséget vállalni az elhasználódás, mechanikai sérülés, az áruk nem megfelelő körülmények közötti használata stb. által okozott hibákért.
        4. Ön nem jogosult a hiba miatti felelősségre vonásra, ha a hibáról az Áruk átvétele előtt tudomása volt, vagy ha mi értesítettük Önt a hibáról, vagy ha emiatt ésszerű árengedményt kapott az Áruk árából.

                           7.4 Felelősségi jogok gyakorlása (követelések)

          1. Abban az esetben, ha az Áruk hibásak, azaz különösen, ha a 2. cikk szerinti feltételek valamelyike nem teljesül, Ön értesíthet minket a hibáról, és gyakorolhatja a hibákért való felelősségből eredő jogait (azaz reklamálhatja az Árut) az azonosító adatainkban szereplő címeinkre küldött e-mailben vagy levélben, vagy személyesen a telephelyünkön. Használhatja az általunk biztosított, a Feltételek 1. számú mellékleteként csatolt igénylőlap mintáját is.
          2. A kárigény bejelentésében kérjük, adja meg különösen az áru hibájának leírását és az Ön azonosító adatait, beleértve azt az e-mail címet, amelyre értesítést kíván kapni a kárigény kezelésének módjáról, valamint jelezze, hogy a 7.5.4.-7.5.8. pontokban meghatározott felelősségi igények közül melyiket érvényesíti.
          3. A reklamáció benyújtásakor kérjük, hogy az Áruk megvásárlását igazoló bizonylatot (számlát) is nyújtson be nekünk annak bizonyítására, hogy Ön tőlünk vásárolta azokat, ellenkező esetben nem vagyunk kötelesek elfogadni a reklamációját.
          4. A reklamációs eljárás megkezdésének időpontját a hibás Áruknak a vonatkozó dokumentumokkal együtt történő átadásának időpontjának tekintjük (a 7.4.3. pont szerint). Abban az esetben, ha panasza hiányos (különösen olvashatatlan, nem egyértelmű, nem érthető, nem tartalmazza a szükséges dokumentumokat stb.), arra kérjük Önt, hogy panaszát írásban, különösen e-mailben egészítse ki. Ebben az esetben a panaszeljárás a kitöltött beadvány beérkezésének napján kezdődik.
          5. Ha Ön a jelen cikk 7.4.4. pontja szerint benyújtott követelését indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a jelen cikk 7.4.4. pontja szerinti értesítésünk kézhezvételétől számított 10 napon belül nem teljesíti, az Ön által benyújtott követelést indokolatlannak tekintjük.

                          7.5 Panaszkezelés

       

      1. Az Ön döntése alapján, hogy a módosított Polgári Törvénykönyvről szóló 40/1964. sz. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 622. § és 623. § szerinti (a 7.5.4.-7.5.8. pontban meghatározott) jogai közül melyiket igényli, haladéktalanul, komplex esetben legkésőbb az igény bejelentésétől számított 3 munkanapon belül meghatározzuk a követelés kezelésének módját. Indokolt esetben, különösen, ha az Áruk állapotának összetett műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül.
      2. A követelés kezelésének meghatározása után a követelést azonnal kezeljük; indokolt esetben a követelést később is kezelhetjük; a követelés kezelése azonban nem tarthat tovább a követelés benyújtásától számított 30 napnál. A reklamáció feldolgozására rendelkezésre álló határidő lejárta után Önnek joga van elállni a szerződéstől, vagy joga van az árut új árura cserélni, ha lehetséges.
      3. A panaszról a panasz benyújtásától számított 30 napon belül írásos igazolást állítunk ki, és e-mailben tájékoztatjuk Önt a panaszról. Ha a reklamációt elfogadjuk, javított árukat küldünk Önnek, vagy az árukat újakra cseréljük, vagy visszatérítjük az árukért fizetett árat, kivéve, ha másként állapodunk meg.
      4. Ha olyan hibáról van szó, amelyet ki tudunk javítani, Önnek joga van a hiba ingyenes, időben és megfelelő módon történő kijavíttatásához. Az Áruk hibáját indokolatlan késedelem nélkül orvosoljuk.
      5. A hiba kijavítása helyett Ön kérheti az Áruk kicserélését, vagy ha a hiba csak az Áruk egy részét érinti, annak a résznek a cseréjét, feltéve, hogy az Áruk árához vagy a hiba súlyosságához képest nem merülnek fel aránytalan költségek.
      6. Az Áruk hibájának kijavítása helyett bármikor kicserélhetjük a hibás Árut hibátlan Árukra, ha ez nem okoz Önnek komoly kellemetlenséget.
      7. Ha az Árukban olyan hiba van, amelyet nem lehet kijavítani, és amely megakadályozza Önt abban, hogy az Árut megfelelően úgy használja, mintha az hibátlan lenne, joga van az Árut kicserélni, vagy joga van elállni a Szerződéstől. Ugyanezek a jogok illetik meg Önt akkor is, ha a hiba ugyan javítható, de a javítást követően a hiba megismétlődése vagy a hibák nagyobb száma miatt nem tudja megfelelően használni az árut.
      8. Egyéb javíthatatlan hibák esetén Ön jogosult az Áruk árából ésszerű árengedményre.
      9. A reklamációt a javított Áruk átadásával, az Áruk kicserélésével, az Áruk árának visszatérítésével, az Áruk árából ésszerű árengedmény fizetésével, a teljesítés (Áruk) átvételére vonatkozó írásbeli felhívással vagy a reklamáció indoklással ellátott elutasításával rendezzük.

      7.5 A hibákért való felelősségi jogok gyakorlására és az árukra vonatkozó igényekre a 619. és azt követő §-ok rendelkezései az irányadók. 250/2007 Coll. 372/1990 sz. törvény a szabálysértésekről (a továbbiakban: fogyasztóvédelmi törvény), valamint a 102/2014 sz. törvény a távértékesítési szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről (a továbbiakban: távértékesítési fogyasztóvédelmi törvény), a továbbiakban: távértékesítési törvény).

      7.6 Ha Ön vállalkozó, az Ön kötelessége, hogy a hibát indokolatlan késedelem nélkül jelezze és kifogásolja, miután azt észlelte, de legkésőbb az áru átvételét követő 3 napon belül.

      7.7 Ha Ön fogyasztó, az áru átvételétől számított 24 hónapon belül jogosult a fogyasztási cikkekben előforduló hibákért való felelősségre vonásra.

             

       8 a szerződéstől való elállás

      1. A szerződéstől való elállás, azaz a köztünk és Ön között fennálló szerződéses kapcsolat megszűnése annak kezdetétől, a jelen cikkben vagy az Általános Szerződési Feltételek egyéb olyan rendelkezéseiben meghatározott okokból és módon történhet, amelyekben az elállás lehetősége kifejezetten szerepel.
      2. Ha Ön fogyasztó, azaz olyan személy, aki az árut üzleti tevékenységén kívül vásárolja meg, a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 7. szakaszának rendelkezéseivel összhangban az áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül jogosult elállni a szerződéstől. Ha olyan szerződést kötöttünk, amely többféle árutípust vagy az áruk több részének szállítását foglalja magában, ez az időszak az áruk utolsó részének leszállítása napján kezdődik, és ha olyan szerződést kötöttünk, amelynek értelmében az árukat rendszeresen és ismételten szállítjuk Önnek, akkor az első szállítás leszállításának napján kezdődik. Ön bármely bizonyítható módon elállhat a Szerződéstől (különösen az azonosító adataink mellett megadott címünkre küldött e-mail vagy levél útján). Ön használhatja az általunk biztosított elállási mintát is, amelyet a Feltételek 2. mellékleteként csatoltunk.
      3. Azonban még fogyasztóként sem állhat el a szerződéstől olyan esetekben, amikor az szerződés tárgyát képezi:
        1. Olyan áruk, amelyek ára a pénzügyi piac ármozgásaitól függ, amelyek függetlenek a mi akaratunktól, és az elállási időszak alatt is bekövetkezhetnek;
        2. olyan alkoholtartalmú italok szállítása, amelyek árában a Szerződés megkötésekor állapodtak meg, amelyek legkorábban 30 nap múlva szállíthatók, és amelyek ára az általunk nem befolyásolható piaci ármozgásoktól függ;
        3. Olyan áruk, amelyek az Ön egyedi igényei szerint készültek, amelyeket az Ön egyedi specifikációi szerint készítettek, vagy olyan áruk, amelyeket kifejezetten egyetlen fogyasztó számára terveztek;
        4. Gyors romlásnak vagy romlandóságnak kitett áruk és olyan áruk, amelyek a szállítást követően visszafordíthatatlanul összekeveredtek mással;
        5. Olyan lezárt csomagolású áruk, amelyeket kivettek a csomagolásból, és amelyek egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak a visszaküldésre;
        6. a védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, képfelvételek, hang- és képfelvételek vagy számítógépes szoftverek szállítása, ha az eredeti csomagolás sérült;
        7. időszaki kiadványok értékesítése, kivéve az előfizetési szerződések szerinti értékesítést és a nem védőcsomagolásban szállított könyvek értékesítését;
        8. elektronikus tartalom átadása, kivéve, ha azt kézzelfogható adathordozón adták át, és azt az Ön előzetes kifejezett beleegyezésével az elállási határidő lejárta előtt adták át, és mi értesítettük Önt arról, hogy nincs joga elállni a szerződéstől.
      4. A Feltételek 2. cikke szerinti elállási határidő betartottnak minősül, ha Ön az elállási határidőn belül értesítést küld nekünk arról, hogy eláll a szerződéstől.
      5. A Szerződéstől való elállás esetén az árat az elállás tényleges időpontjától számított 14 napon belül visszatérítik arra a számlára, amelyről azt jóváírták, vagy a Szerződéstől való elálláskor kiválasztott számlára. Az összeget azonban nem térítjük vissza, amíg Ön vissza nem küldte nekünk az árut, vagy nem bizonyította, hogy azt visszaküldte nekünk. Kérjük, hogy az árut tisztán, lehetőleg az eredeti csomagolással együtt küldje vissza hozzánk. Az árut nem használhatták! Az Áruk csak olyan mértékben próbálhatók ki, mint amilyen mértékben Ön az Árut egy tégla és habarcs üzletben is kipróbálná. A szerződéstől való elállás nem értelmezhető úgy, mint az áru adott időszakon belüli ingyenes használata. Az árut a következő címre kell küldeni: Zuzany Chalupovej 11, Bratislava 85107. Ha az árut más címre küldi, az elállás nem oldható meg.
      6. A Feltételek 2. pontja szerinti elállás esetén az elállástól számított 14 napon belül Ön köteles az árukat visszaszolgáltatni nekünk, vagy átadni nekünk vagy az általunk az áruk átvételére felhatalmazott személynek, és viseli az áruk hozzánk történő visszaküldésének költségeit. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha beleegyezünk, hogy az árut személyesen vagy egy általunk felhatalmazott személyen keresztül vegyük át. A határidőt akkor kell betartani, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján adták át szállításra. Ön viszont jogosult arra, hogy mi visszatérítsük a Szállítási árat, de csak az általunk az Áruk szállítására felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben.
      7. Ön felel a kárért abban az esetben, ha az Áruk az Ön által a természetük és jellemzőik miatt szükségesől eltérő módon történő kezelés következtében sérülnek meg. Ebben az esetben az Áruk visszaküldése után okozott kárt kiszámlázzuk Önnek, és az esedékes összeg 14 nap. Abban az esetben, ha még nem fizettük vissza Önnek az Árat, jogosultak vagyunk a költségigényt beszámítani az Ön Ár-visszatérítési igényébe.
      8. Jogunk van elállni a Szerződéstől, ha a készlet elfogyott, az Áruk nem állnak rendelkezésre, vagy ha a Szerződésben vállalt Áruk gyártója, importőre vagy beszállítója beszüntette a gyártást, vagy olyan lényeges változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné teszik számunkra a Szerződésből eredő kötelezettségeink teljesítését, vagy ha vis maior miatt, vagy ha még a tőlünk ésszerűen elvárható erőfeszítéseink ellenére sem tudjuk az Árut a jelen Feltételekben meghatározott határidőn belül leszállítani Önnek. Ilyen esetben erről a tényről indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatjuk Önt, és a szerződéstől való elállásról szóló értesítéstől számított 14 napon belül visszatérítjük a már kifizetett áruk teljes árát. Visszatérítjük az árukért fizetett teljes árat ugyanolyan módon, mint ahogyan Ön a teljes árat kifizette, anélkül, hogy jogunkban állna más visszatérítési módban megállapodni Önnel, feltéve, hogy ezzel kapcsolatban nem számítunk fel további költségeket.
      9. Akkor is jogosultak vagyunk elállni a szerződéstől, ha Ön nem vette át az árut attól a naptól számított 5 munkanapon belül, amikor Ön köteles volt átvenni az árut.  

          9. javaslatok és panaszok benyújtása

      1. Fogyasztóként Ön jogosult arra, hogy javaslatokat és panaszokat nyújtson be írásban, e-mailben az alábbi címre.: ba@soi.sk
      2. A panasz elbírálásáról az Ön e-mail címére küldött e-mailben tájékoztatjuk Önt.
      3. A felügyeleti hatóság a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI), a Pozsonyi Kereskedelmi Felügyelet Pozsonyi Kerületi Felügyelősége, székhelye: Bajkalská 21 A. 02/ 58272172
      4. Ha nem elégedett panasza kezelésével, panaszát elektronikus úton is benyújthatja a honlapon elérhető platformon keresztül. https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.

        10. alternatív vitarendezés a fogyasztókkal

      1. Ha nem elégedett azzal, ahogyan a panaszát kezeltük, vagy ha úgy véli, hogy megsértettük a jogait, jogorvoslatért fordulhat hozzánk a következő e-mail címen: info@zavlahari.sk. Ha nemleges választ adunk az Ön kérelmére, vagy nem válaszolunk a kérelem elküldésétől számított 30 napon belül, akkor Önnek joga van alternatív vitarendezés kezdeményezése iránti kérelmet benyújtani egy alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: "szervezet") a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló, módosított 391/2015. sz. törvény értelmében. (a továbbiakban: az alternatív vitarendezésről szóló törvény).
      2. A szervezetek az alternatív vitarendezésről szóló törvény 3. szakasza szerinti szervek és engedélyezett jogi személyek, amelyek listáját a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának honlapján teszik közzé. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
      3. A kérelmet az alternatív vitarendezésről szóló törvény 12. szakaszában meghatározott módon nyújthatja be.
      4. Ezen túlmenően Önnek jogában áll online peren kívüli vitarendezést kezdeményezni a weboldalon elérhető ODR platformon keresztül. https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

         11.  Záró rendelkezések

      1. Ha az Önnel fennálló jogviszonyunknak nemzetközi eleme van (pl. árukat szállítunk a Szlovák Köztársaságon kívülre), a jogviszonyra mindig a Szlovák Köztársaság joga az irányadó. Ha azonban Ön fogyasztó, a törvény szerinti jogait ez a megállapodás nem érinti.
      2. Az Önnel folytatott minden írásbeli levelezés e-mailben történik. Az e-mail címünk az azonosító adataink mellett található. A leveleket a Szerződésben, az Ön felhasználói fiókjában megadott e-mail címre küldjük, vagy azon keresztül, amelyen keresztül Ön kapcsolatba lépett velünk.
      3. A szerződést csak a kettőnk közötti írásbeli megállapodással lehet módosítani. Ugyanakkor jogosultak vagyunk a jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására, de az ilyen módosítás nem érinti a már megkötött szerződéseket, hanem csak a módosítás hatálybalépését követően megkötött szerződéseket. A változásról azonban csak akkor értesítjük Önt, ha Ön létrehozott egy felhasználói fiókot (hogy rendelkezzen ezekkel az információkkal arra az esetre, ha új árukat rendelne, de a változás nem jogosít fel felmondásra, mivel nincs meglévő szerződésünk, amelyet fel lehetne mondani), vagy ha a Szerződés alapján rendszeresen és visszatérően szállítunk Önnek árukat. A változásról legalább 14 nappal a változás hatályba lépése előtt tájékoztatást küldünk Önnek az Ön e-mail címére. Ha a módosítási értesítés elküldésétől számított 14 napon belül nem kapunk értesítést Öntől, az új feltételek a Szerződésünk részévé válnak, és a módosítás hatálybalépését követő következő áruszállításra vonatkoznak. A felmondási idő felmondás esetén 2 hónap.
      4. Vis maior vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, világjárvány, üzemzavar, alvállalkozói mulasztás stb.) esetén a vis maior vagy előre nem látható események miatt vagy azokkal összefüggésben okozott károkért nem vállalunk felelősséget, és ha ez az állapot 10 napnál tovább tart, akkor mi és Ön jogosultak vagyunk elállni a Szerződéstől.
      5. Az Általános Szerződési Feltételek mellékletét képezi egy panasz- és egy elállási nyomtatványminta.
      6. A Szerződés, beleértve a Feltételeket is, elektronikusan archiválva van nálunk, de Ön számára nem hozzáférhető. Ön azonban mindig megkapja ezeket az Általános Szerződési Feltételeket és a Megrendelés visszaigazolását a Megrendelés összefoglalójával együtt e-mailben, és így mindig hozzáférhet a Szerződéshez a mi közreműködésünk nélkül. Javasoljuk, hogy mindig mentse el a Megrendelés visszaigazolását és az Általános Szerződési Feltételeket.
      7. Üzletünkre nem vonatkoznak a távértékesítésről szóló fogyasztóvédelmi törvény 3. szakasza (1) bekezdésének n) pontja szerinti magatartási kódexek.
      8. Ezek az Általános Szerződési Feltételek 2022.1.1-én lépnek hatályba.